Jak zdefiniować start-up?

W mediach coraz częściej używa się terminu „start-up”, który przeniknął do naszej mowy, oczywiście, z języka angielskiego. Nie ma chyba sensu na siłę tłumaczyć go na polski, jednak z pewnością warto w kilku zdaniach postarać się go zdefiniować.

Start-upem określać można przedsiębiorstwa oraz organizacje powołanie do życia w celach komercyjnych, które dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem. Najczęściej są to podmioty tworzone przez młodych ludzi zainteresowanych nowymi technologiami.

Start-upy, chociaż w teorii mogą funkcjonować praktycznie we wszystkich branżach, najczęściej skupiają swoją aktywność wokół Internetu. Modą to być na przykład firmy tworzące portale internetowe czy też różnego rodzaju narzędzia informatyczne, takie jak wyszukiwarki.

Żeby powstał start-up zazwyczaj nie potrzebne są zbyt duże nakłady finansowe – zdecydowanie ważniejszy jest innowacyjny pomysł. Wiele z tego typu przedsiębiorstw szybko kończy swój żywot, jednak część z nich w krótkim czasie potrafi osiągnąć niebywałe sukcesy.